1. INLEIDING
1.1 Artikel 35(2)(b)
van die Wet op Deeltitels, Wet 95 van 1986; Artikel 25 van die Wet op Ouer
Persone, nr. 13 van 2006; op Regulasie 9(1)(o) van die Wet op
Behuisingsontwikkelingskemas vir Afgetrede Persone, Wet Nr. 65 van 1988 (soos
gewysig) asook paragraaf 5.1.15 van die grondwet, vorm die grondslag van
hierdie gedragsreëls.
1.2 Die reëls is
gelykvormig van toepassing op inwoners, hul gaste, werknemers en wie ook al
deur die inwoners in die oord toegelaat word.
1.3 Kragtens
Regulasie 8(1)(j) van die Wet op Behuisingsontwikkelingskemas vir Afgetrede Persone (paragraaf 4.1.10 van
die grondwet) is die bestuurskomitee in opdrag van die bestuursvereniging
verplig om die reëls af te dwing.
1.4 In hierdie reëls
sal die gebruik van die term gedragsreëls dieselfde betekenis hê as huisreëls, bestuursvereniging dieselfde
betekenis as regspersoon, bestuurskomitee dieselfde betekenis as trustees en inwoner
dieselfde betekenis as okkupeerder/bewoner hê.
1.5 Hierdie reëls
vervang alle vorige gedragsreëls.
2. SELFVERSORGENDE INWONERS
2.1 Warmbad
Renaissance Sekuriteitsaftreeoord is ontwerp vir selfversorgende persone. 'n
Opvolger in titel van 'n eienaar wat sy eiendom verkoop, sal onderworpe wees
aan dieselfde verpligtinge as dié van die verkoper, soos vervat in hierdie reëls.
Die opvolger in titel moet aan die bestuurskomitee bevestig dat by
ondertekening van die koopkontrak hy/sy/hulle, of inwoners, onafhanklik en
selfversorgend kan woon. Geen etes word verskaf nie. Geen fasiliteite of
dienste word voorsien vir tydelike verswaktesorg of permanente verswaktesorg of
vir persone wat nie meer selfversorgend is nie.
2.2 Indien die
eienaar/inwoner van 'n eenheid tot so 'n mate fisiek of geestelik verswak dat
die eienaar/inwoner nie relatief selfonderhoudend en onafhanklik in die eenheid
kan aanbly nie of indien die optrede van sodanige eienaar/inwoner 'n risiko,
verleentheid of oorlas vir ander inwoners skep, sal die bestuurskomitee namens
die bestuursvereniging geregtig wees om te vereis dat sodanige inwoner na 'n gepaste
fasiliteit gaan waar hy/sy die nodige permanente sorg kan ontvang.
2.3 Waar die bestuurskomitee
nie die samewerking van naasbestaandes kan verkry vir sodanige permanente
uitplasing van 'n inwoner wat nie meer selfversorgend kan woon nie, sal die bestuurskomitee
die nodige stappe doen soos voorsien in die Wet op Ouer Persone, nr. 13 van
2006, naamlik deur die Direkteur-Generaal van Maatskaplike Ontwikkeling of 'n
geregistreerde maatskaplike werker van
genoemde departement, in kennis te stel, waarna die bestuurskomitee en die bestuursvereniging
sy wetlike verpligtinge as afgehandel sal beskou.
2.4 Aangesien die
verouderingsproses kan meebring dat eienaars/inwoners nie meer bevoeg is om
rasionele besluite te neem nie, moet eienaars/inwoners by okkupasie die name
van naasbestaandes of 'n verantwoordelike persoon aandui met wie die bestuurskomitee
in sulke noodgevalle kan skakel.
2.5 Waar 'n
bestaande inwoner wat selfversorgend was, maar vanweë siekte, besering of
verswakking nie meer in staat is om na homself/haarself om te sien nie, kan,
ooreenkomstig die Wet op Ouer Persone, aansoek gedoen word by die bestuurskomitee
dat 'n geregistreerde versorger in terme van voormelde wet hom/haar op 'n
tydelike grondslag in sy/haar eenheid versorg en sal toestemming slegs op die
volgende gronde oorweeg word:
2.5.1 Geen tuisversorging deur kinders of
familielede van die inwoner of deur mede-inwoners nie, maar slegs deur 'n
geregistreerde versorger wat by diensaanvaarding by die kantoor aanmeld.
2.5.2 Versorgers mag nie vir 'n 24-uur tydperk aaneenlopend
aan diens wees nie en die dagversorger moet deur 'n nagversorger afgelos word
in ooreenstemming met die reël dat kontrakteurs nie in die oord mag oornag nie.
2.5.3 Die aard van die oord as selfsorgverblyf bly
onveranderd en aanvaar die bestuursvereniging geen verantwoordelikheid vir
enige vorm van tuisversorging nie. Sorgverskaffing word net as 'n vorm van
diensverskaffing gesien en volgens die reëls van diensverskaffers hanteer.
2.5.4 Versorgers mag nie in hulle vrye tyd in die oord
inwoon nie en word beperk tot die eenheid van die versorgde inwoner, en moet
ook die oord verlaat wanneer die versorgde inwoner nie in sy of haar
wooneenheid oornag nie.
3. VERHURING EN
VERKOOP
3.1 Die eienaar van
'n wooneenheid wat sy eenheid nie self wil bewoon nie, maar dit aan 'n ander
persoon/persone wil verkoop of verhuur, moet die bestuurskomitee skriftelik in
kennis stel dat die eenheid verkoop of verhuur gaan word, die besonderhede van
die koper of huurder verstrek en sertifiseer dat die koper of huurder
selfversorgend en vertroud met die bestuurs- en gedragsreëls is, en onderneem
om daarvolgens op te tree.
3.2 Alle eienaars
wat aan agente 'n mandaat verleen het vir die verhuur of verkoop van 'n
eenheid, moet sorg dra dat sodanige agent by die administratiewe beampte
aandoen ten einde te verseker dat sodanige agent op hoogte is van die reëls van
die oord en voorwaardes van bewoning. 'n Heffingsertifikaat wat benodig word
vir die oordrag van die eiendom, sal nie deur die bestuursagent uitgereik word
sonder dat bevestiging van die administratiewe beampte ontvang is dat aan
hierdie klousule voldoen is nie.
3.3 'n
Lewensregkoper mag nie sy eenheid
onderverhuur sonder die toestemming van die ontwikkelaar nie, welke
toestemming skriftelik bevestig sal word deur die ondertekening van die
voorgeskrewe huurkontrak tussen die verhuurder en die huurder, asook die
ontwikkelaar.
3.4 Die
verkoper/verhuurder moet 'n afskrif van die koop-/huurkontrak of
bewoningskontrak aan die bestuurskomitee verskaf.
4. BEWONING VAN WOONEENHEDE: INWONERS EN
BESOEKERS
4.1 In die geval
van 'n enkel inwoner, of twee afsonderlike inwoners, is die minimum ouderdom
vir inwoners 50 jaar. In die geval van 'n egpaar as inwoners, moet een van die
gades minstens 50 jaar oud wees.
4.2 Inwoners word
nie toegelaat om enige persoon permanent te huisves nie.
4.2.1 Die normale
getal inwoners per eenheid is ‘n maksimum van 2 persone, soos gerugsteun deur
die Wet op Behuisingsontwikkelingskemas vir Afgetrede Persone en met inagneming
van die ontwerp van die eenheid en die uitleg van die oord.
4.2.2 Wanneer
omstandighede ontstaan waarvolgens ‘n 3de persoon se permanente verblyf in die
eenheid verlang word, moet vooraf skriftelik aansoek by die bestuurskomitee
gedoen word wat die omstandighede sal oorweeg en in sy diskresie sal besluit of
die aansoek goedgekeur word.
4.2.3 As riglyne by
die uitoefening van die diskresie, word onder andere bepaal dat so ‘n persoon
moet voldoen aan die ouderdomsperk en ‘n familielid moet wees van die inwoners
met die volgende verwantskap: ouer, broer of suster.
4.3 Besoekers,
wat die familielede van eienaars/inwoners insluit, en welke besoeker elders
permanente verblyf het, word toegelaat om tydelik tot 60 dae gehuisves te word.
Vir huisvesting langer as 14 dae per besoek of waar sodanige besoeke 60 dae in
enige kalenderjaar oorskry, word die vooraf skriftelike toestemming van die
bestuurskomitee vereis. Aansoeke in dié verband moet duidelik die tydperk van
verblyf en die rede daarvoor vermeld.
4.4 Indien 'n
besoeker weier of versuim om by enige reël te hou, insluitende enige voorwaarde
met betrekking tot sekuriteitsreëlings of 'n steurnis veroorsaak of oorlas vir
ander inwoners veroorsaak, mag die bestuurskomitee toestemming vir tydelike
bewoning onmiddellik terugtrek.
5. PRIVAAT
WERKERS
5.1 'n
Eienaar of inwoner is geregtig om werkers op eie koste in diens te neem met die
uitdruklike verstandhouding dat hulle nie mag inslaap of in eenhede oornag nie.
5.2 Alle
privaatwerkers moet met versigtigheid in diens geneem word nadat die nodige
agtergrondinligting van en oor die betrokke werkers verkry is.
5.3 Voorgeskrewe
riglyne vir die toelating van privaatwerkers tot die oord, soos van tyd tot tyd
deur die bestuurskomitee gewysig of aangevul mag word, moet streng nagekom word.
5.4 Privaatwerkers
en kontrakteurs moet die oord voor 18:00 verlaat. Slegs in hoogs uitsonderike
of noodgevalle, kan die goedkeuring van die bestuurskomitee aangevra word vir
langer werksure en/of oornagdiens, welke goedkeuring slegs op 'n tydelike grondslag
gegee mag word. Dié reëling geld ook vir versorgers.
5.5 'n Privaat
werknemer mag niks uit die oord uitneem sonder die skriftelike magtiging van
die werkgewer nie en sodanige toestemming moet by die sekuriteitswag by die
toegangshek ingehandig word voordat die wernemer die oord verlaat.
6 SEKURITEIT
6.1 Veiligheid
en 'n veilige oord word hoofsaaklik deur die samewerking van elke inwoner
verseker. Sekuriteit is dus elke inwoner se verantwoordelikheid en die riglyne
hiervoor en die reëling van die sekuriteitspersoneel by die toegangshek moet
streng nagekom word.
6.2 Die
Renaissance-plakker, wat op aansoek van die eienaar/inwoner slegs deur die bestuurskomiteelid
vir sekuriteit, of sy/haar verteenwoordiger, uitgereik word vir die inwoners se
eie voertuie, moet duidelik op alle eienaars/inwoners se voertuie vertoon word
sodat die voertuig sonder oponthoud of voltooiing van die register deurgelaat
kan word. Die plakker moet verkieslik
aangebring word in die linker onderste hoek van die voorruit van die
voertuig. By versuim om die plakker te vertoon sal vereis word dat die
eienaar/inwoner die register moet teken. Wanneer 'n eienaar/inwoner die oord
permanent verlaat of sy/haar voertuig verkoop word, moet sorg gedra word dat
die plakker van die voertuig verwyder word. Die bestuurslid vir sekuriteit hou
'n register van toegekende plakkers.
6.3 Alle
besoekers moet die toegangsbeheerregister voltooi. Spesiale reëlings mag getref
word vir besoekers wat inwoners op 'n gereelde grondslag besoek. Aansoek
hiervoor moet by die bestuurskomiteelid vir sekuriteit gedoen word. Sodra
hierdie besoeke aan 'n einde kom moet die betrokke eienaar/inwoner toesien dat
die Renaissance-plakker van die besoeker se voertuig verwyder word.
6.4 Eienaars/inwoners
en besoekers wat by hulle tuisgaan moet, wanneer hulle die oord tydelik te voet
of per fiets verlaat, 'n bewys (token) by die hekwag aanvra, met vermelding van
hulle eenheidsnommer. By hulle terugkeer moet die bewys aan die hekwag
oorhandig word.
6.5 Vir
besoeke deur besoekers/werkers/leweransiers wat nie oor 'n Renaissance-plakker
vir hulle voertuie beskik nie, geld die volgende:
6.5.1 Die eienaar/inwoner vestrek vooraf
besonderhede oor die verwagte besoek aan die sekuriteitswagte aan diens op die
dag van die verwagte besoek wat dan die besoeker, na nakoming van die
veiligheidsprosedures, tot die oord toelaat.
6.5.2 Indien die eienaar/inwoner wat besoek
word nalaat om die hekwagte van die verwagte besoek in te lig, sal by
aanmelding van die besoeker die betrokke eienaar/inwoner se wooneenheidnommer
geskakel word vir toestemming tot toelating. Indien geen antwoord op die oproep
verkry word nie, sal die besoeker nie tot die oord toegelaat word nie. Die
koste van die oproep sal van die eienaar/inwoner verhaal word.
6.6 Eienaars/inwoners
mag nie inmeng met die pligte van die sekuriteitswagte nie. Klagtes of probleme
moet by die bestuurskomiteelid vir sekuriteit aangemeld word.
6.7 Senders vir die
hoofhek
6.7.1 Senders wat die hoofhek
na toemaaktyd kan oopmaak, is by die kantoor beskikbaar. ‘n Deposito word
daarvoor gehef.
6.7.2 Senders moet
veilig bewaar en nie aan besoekers, kinders of ander nie-inwoners beskikbaar
gestel word nie.
6.7.3 Inwoners wat uit
die oord verhuis moet hulle senders terugbesorg en sal hul deposito
terugontvang.
6.7.4 Slegs een sender
vir elke motorvoertuig sal toegelaat word.
6.8 Elke eenheid is
voorsien van 'n noodknoppie. Dit aktiveer 'n noodsein in die wagkamer by die
hoofhek. Let wel: die noodsein is gekoppel aan die eenheidnommer. Dit is deel
van die eenheid en daarom moet die noodknoppie agterbly as die inwoner die
eenheid permanent verlaat.
6.9 Grensdraad en infrarooistrale.
6.9.1 Dit is die plig van elke
eienaar/inwoner om die werking en doeltreffendheid van die grensdraad en infrarooistral e
te beskerm.
6.9.2 Geen plante mag teen die
heining geplant word wat die grensdraad of die werking van die strale sal
belemmer nie. Sulke plante sal deur die bestuurskomitee verwyder word. Ook mag
geen aktiwiteit naby die grensdraad plaasvind wat die funksie daarvan sal belemmer
nie.
6.10 Dit is 'n
vereiste dat inwoners/besoekers alle sekuriteitsmaatreels nakom.
6.11 Die reg van
toegang tot die oord word deur die bestuurskomitee voorbehou.
7 GEDRAG: BESOEKERS
7.1 Die
toegang tot en die gebruik van gemeenskaplike geriewe deur besoekers moet onder
toesig van 'n inwoner geskied.
7.2 Jong
kinders wat op besoek is moet deurlopend onder toesig wees. Waak veral teen
geraas en speel in die strate, parkeerterreine en by die veiligheidsheining.
7.3 Besoekende
kinders mag nie in die oord met fietse, rolskaatse, lemskaatse of skaatsplanke
ry nie.
7.4 Woonwaens
van besoekers word nie in die oord toegelaat nie. In uitsonderlike gevalle kan
daar ten opsigte van oornagbesoekers met 'n woonwa, vooraf goedkeuring verkry word en sal aangedui word waar die
woonwa geparkeer moet word.
8 BUITE-STRUKTURE
8.1 Geen
strukturele of ander veranderings, soos watertenks, heinings, traliewerke,
priële en/of enige skerms of sonskerms wat van skadunet of ander materiaal
gemaak is, antennes en TV-skottels, lugversorgers of sonverwarmers, mag opgerig word sonder vooraf skriftelike goedkeuring
deur die bestuurskomitee nie. Dieselfde geld ten opsigte van verskuifbare
strukture. Alle verbeterings moet aan die standaarde deur die bestuursvereniging
gestel, voldoen.
8.2 Geen
swaar blombakke mag op die mangate of waterafsluitpunte geplaas word nie. Geen
plante, plaveisel of enige werksaamhede mag in die omgewing van sodanige
strukture aangebring word of plaasvind nie.
8.3 Geen werksaamhede mag in die omgewing van die elektriese transformators, elektriese meterkaste, of elektriese kabels plaasvind nie.
9 INSTANDHOUDING
9.1 Gebreke en skade
aan die buitekant van wooneenhede moet by die administratiewe kantoor aangemeld
word.
9.2 Die netheid en
sindelikheid aan die binnekant van 'n eenheid, insluitend die verf daarvan, is
die verantwoordelikheid van die inwoner. Alle onderhoud aan die binnekant van
'n eenheid, met inbegrip van sanitêre toerusting, wassers, kleppe, termostate
en elemente van die warmwaterstelsel, is die uitsluitlike verantwoordelikheid
van die inwoner wat dit op sy koste in stand moet hou. Vir enige hulp wat deur
die oord in dié verband verleen mag word, mag 'n fooi gehef word.
10 BUITE-VOORKOMS
10.1 Die inwoner van 'n
eenheid mag nie iets op enige gedeelte van die gemeenskaplike eiendom, onder
andere patio's, stoepe en tuine, plaas of iets daarop doen wat na die oordeel
van die bestuurskomitee esteties onaanvaarbaar of ongewens voorkom wanneer dit
van buite die eenheid gesien word nie.
10.2 Geen wasgoed mag in die
tuine, op stoepe of in vensters, waar dit van buite 'n eenheid sigbaar is,
gehang word nie
11 GERAAS
11.1 Aangesien die wooneenhede
na aan mekaar geleë is, moet inwoners daarop bedag wees om geraas te alle tye
te beperk.
11.2 Kragmasjiene en apparaat
moet oordeelkundig gebruik word wanneer stokperdies beoefen word sodat dit nie
'n steurnis veroorsaak vir inwoners van nabygeleë wooneenhede nie.
11.3 Wees bedagsaam wanneer u
radio- en televisiestelle gebruik; waak teen te hoë volume, veral gedurende
laataandure.
11.4 Kragopwekkers mag nie snags
tussen 21:00 en 07:00 gebruik word nie.
11.5 Die skiet van klappers en
vuurwerke in die oord is verbode.
11.6 Stilte word gehandhaaf
tussen 13:00 en 15:00 en 21:00 en 07:00.
12 TROETELDIERE
12.1 Geen katte
word in die oord toegelaat nie en rondloperkatte mag nie gevoer word nie.
12.2 Honde
12.2.1 Ooreenkomstig die besluit op die algemene
vergadering van 29 Maart 2007, mag geen
toekomstige inwoner, koper, lewensreghouer of huurder vanaf daardie datum honde
aanhou nie.
12.2.2 Inwoners
wat op 29 Maart 2007 reeds 'n hond in die oord gehad het, en hulle hou by die
reëls oor honde, kan die hond behou tot die dier afsterf of wegraak. Die aanvanklike
reël dat 'n hond by afsterwe nie vervang mag word nie, bly geldig en van
toepassing.
12.2.3 Inwoners
wat voor 29 Maart 2007 toestemming gekry het om 'n hond in die oord aan te hou
en die honde steeds leef, is onderworpe aan die volgende reëls.
12.2.3.1 Die hond mag nie los op die gemeenskaplike terrein loop nie en
moet aan 'n leiband wees wanneer dit
vir ‘n wandeling geneem word.
12.2.3.2 Die eienaar van 'n hond is verantwoordelik vir die onmiddellike opruiming van
die dier se uitwerpsels op gemeenskaplike eiendom, asook by sy/haar eie
eenheid.
12.2.3.3 Honde word nie in die
gemeenskapsentrum toegelaat nie
12.3 Slegs klein
voëlsoorte mag aangehou word en die voël moet te alle tye in ‘n voëlkou wees.
Die vergunning is onderhewig aan die voorwaarde dat dit nie ‘n oorlas vir bure
weens geraas is nie.
12.4 Besoekers
mag nie honde in die oord inbring nie en honde, katte, reptiele of enige ander
dier mag nie tydelik in die oord vir buitestaanders gehuives word nie.
13 RESPEK VIR PRIVAATHEID
13.1
Inwoners moet die
reg op privaatheid van mede-inwoners respekteer.
14 VOERTUIE
14.1 Geen eienaar/inwoner mag
sonder die skriftelike toestemming van die bestuurskomitee 'n voertuig op die
gemeenskaplike eiendom parkeer of laat staan, of toelaat dat 'n voertuig op die
gemeenskaplike eiedom geparkeer of gelaat word nie. Voertuie mag nie op
grasperke geparkeer word nie.
14.2 Besoekers se voertuie
moet so geparkeer word dat dit nie die inwoners se parkeergeriewe of die
veilige gebruik van die ryvlak belemmer nie.
14.3 Geen buitengewone herstelwerk aan of
herbouing van voertuie mag binne die oord gedoen word nie.
14.4 Eienaars/inwoners is verantwoordelik
vir die verwydering van olie-, remvloeistof- of brandstofvlekke op die
plaveisel veroorsaak deur hulle voertuie of dié van hul besoekers.
14.5 Voertuie van besoekers mag nie met
water van die oord gewas word nie.
14.6 Woonwaens, sleepwaentjies en bote van
inwoners mag slegs in die karavaanpark in die toegekende ruimtes gehou word.
14.7 Alle verkeersreëls moet in die oord
nagekom word en te alle tye moet daar stadig en versigtig bestuur word. ‘n
Spoedbeperking van 20 km/h is van toepassing. Hierdie reël sal streng toegepas
word.
15 SAKEBEDRYWIGHEDE
15.1 Geen bedryf, beroep of
sake wat tot 'n moontlike steurnis vir mede-inwoners kan lei, word in die oord
toegelaat nie.
15.2 Enige geskrif of
advertensie wat 'n eienaar/inwoner op sy/haar koste in die posbusse wil
versprei, moet vooraf aan die bestuurskomitee vir goedkeuring voorgelê word.
15.3 Persone wat vrugte,
groente en ander produkte te koop wil aanbied of dienste teen vergoeding wil
aanbied, moet vooraf skriftelike toestemming van die bestuurskomitee kry.
15.4 Verkope van deur tot deur
(smousery) word nie toegelaat nie.
15.5 Geen diere mag in die
oord geslag word nie.
15.6 Advertensies of bemarkingsmateriaal
wat in die oord vertoon of versprei word en enige nie-amptelike
reklamemateriaal wat op die kennisgewingborde vertoon word, moet deur 'n lid
van die bestuurskomitee onderteken word.
16. TUINE
16.1 Alle tuine en
grasperke is deel van die gemeenskaplike eiendom en val onder die jurisdiksie
van die bestuurskomitee. Eienaars/inwoners word egter toegelaat om in oorleg
met die onmiddellike bure en op 'n vrywillige grondslag, 'n tuin op die
gemeenskaplike eiendom om hulle wonings te vestig en in stand te hou met dien
verstande dat hulle instaan vir die totale koste daaraan verbonde, met
insluiting van munisipale water soos gemeet ooreenkomstig klousule 16.5.3.
Sodanige vestiging, bewerking en instandhouding sal geskied volgens riglyne van
die oord en ooreenkomstig die gedragsreëls.
16.2 Eienaars/inwoners
moet tuine oordeelkundig aanlê en moet sorg dat uitsig op straathoeke en
inritte nie belemmer word nie. Boomaanplantings mag slegs met die toestemming
van die bestuurskomiteelid vir bewaring plaasvind. Geen bome of struike wat as
verbode gelys is, mag aangeplant word nie.
16.3 Bome mag nie
beskadig word nie en die verwydering van enige boom moet eers vooraf skriftelik
met die bestuurskomitee uitgeklaar word. Enige afsaag van takke of verwydering
van bome moet in oorlegpleging met die bure wat in die boom se omgewing woon,
plaasvind. Goeie oordeel is hier nodig. In gevalle van nie-noodsaaklike
verwydering/afsaag van bome waar dit geen gevaar vir beskadiging van eenhede,
strukture of dienste volgens die oordeel van die bestuurskomitee inhou nie,
maar na vooraf raadpleging met die bure dit goedgekeur is deur die
bestuurskomitee (meestal in die geval van uitheemse bome), sal die
eienaar/inwoner van die eenheid wat die versoek gerig het, self verantwoordelik
wees vir die koste daaraan verbonde. Sodanige verwydering sal slegs deur en
onder toesig van die bestuurskomitee plaasvind.
16.4 Die
tuinwerkers in diens van die oord se dienste aan inwoners en die duur daarvan
word gereël deur die bestuurskomiteelid vir bewaring. Die tuinwerkers mag
ooreenkomstig hulle diensvoorwaardes slegs vir tuinwerk aangewend word en nie
vir die was van motors, verfwerk of soortgelyke take nie. Inwoners kan nie
aanspraak maak op 'n bepaalde tydsduur wat 'n werker by 'n eenheid moet werk
nie. Betaling van fooitjies aan tuinwerkers word verbied omdat 'n klimaat van
voorkeurbehandeling met sy bose kringloop daardeur geskep word.
16.5 Eienaars/inwoners
is self verantwoordelik vir die besproeiing van tuine wat deur hulself uitgelê
is met dien verstande verder dat
16.5.1 die
bestuurskomitee, wanneer omstandighede dit noodsaak, byvoorbeeld by die
instelling van waterbeperkings, voorskrifte aan eienaars kan bestel vir die
beheer van en kontrole oor die natmaak van tuine;
16.5.2 elke eienaar
vir sy/haar gebruik van water vir besproeiings- of ander doeleindes op die
gemeenskaplike terrein uitsluitlike gebruiksreg verkry van die kraan wat aan
die buitekant van die betrokke wooneenheid aangebring is;
16.5.3 die
geïnstalleerde watermeters wat, ooreenkomstig die besluit van die Spesiale
Algemene Vergadering van 27 Maart 2014, die gebruik van water meet van elke
afsonderlike wooneenheid, ooreenkomstig Regulasie 33(3), asook die verbruik
deur die betrokke inwoner uit die kraan waaroor uitsluitlike gebruiksreg,
ooreenkomstig subreël 16.5.2 gevestig is;
16.5.4 aansoek by die
kantoor gedoen kan word, op die voorgeskrewe vorm, vir die natlei van tuine
tydens ‘n inwoner se afwesigheid of indien hy/sy nie in staat is om ‘n tuin
ingevolge klousule 16.1 aan te lê of in stand te hou nie. Die bestuurskomitee
sal dan die natlei van die tuin reël volgens sy diskresie en uit die kraan
waarvoor die eienaar/inwoner uitsluitlike gebruiksreg het;
16.5.5 die water wat
by die gemeenskaplike fasiliteite en dienste in die oord verbruik word soos die
gemeenskapsentrum, veiligheidshek, waterverbruik by parke ens. deur die
bestuursvereniging gehanteer sal word. Die water wat by sodanige gemeenskaplike
fasiliteite gebruik word, word steeds ingesluit by die begroting en by wyse van
heffings deur al die inwoners betaal ooreenkomstig die eenheid se
deelnemingskwota;
16.5.6 die
waterverbruik by die karavaanstaanplekke betaal sal word uit die heffings wat
karavaanstaanplekgebruikers betaal.
16.6 Die bemesting
van sodanige tuine en grasperke is die eienaar/inwoner se verantwoordelikheid.
Vars mis, veral varkmis of enige bemestingstof wat 'n onaangename reuk afgee,
mag nie in hierdie tuine gebruik word nie.
16.7 Tuinafval moet
waar moontlik buite sig in hope geplaas of in plastieksakke uitgeplaas word vir
versameling deur die tuindienskontrakteur op die voorgeskrewe dae.
16.8 Geen afval van
watter aard ook al mag op die terrein gestort word nie.
16.9 Die
bestuurskomitee reël vir die lewering van tuindienste deur 'n kontrakteur.
Dienste wat gelewer word, word van tyd tot tyd met die kontrakteur ooreengekom.
By datum hiervan lewer die kontrakteur hoofsaaklik die volgende dienste:
16.9.1 sny van
grasperkte en kante;
16.9.2 verwydering
van tuinafval;
16.9.3 verwydering
van onkruid tussen plaveiselstene;
16.9.4 Bewerk en skoonmaak
van beddings en herstel van kante in oorlegpleging met inwoners;
16.9.5 Enige ander
werk wat inwoners van die tuindienskontrakteur van tyd tot tyd verlang, moet in
oorleg met die bestuurskomiteelid vir bewaring en die tuindienskontrakteur
gedoen word.
16.10 Inwoners wat
tuindienste ontvang bo en behalwe dit wat normaalweg in die oord voorsien word,
kan aanspreeklik gehou word vir die betaling van die koste daaraan verbonde,
soos bepaal deur die bestuurskomitee.
17
UITWIS VAN PLAE
17.1 Inwoners wat van die vergunning om 'n tuin te vestig gebruik maak,
is self verantwoordelik vir die uitwissing van plae in die tuin en grasperk.
17.2 'n Eienaar/inwoner moet sy/haar eenheid op sy/haar koste vry hou
van enige termiete, witmiere, boorinsekte en ander insekte wat hout vernietig.
Die teenwoordigheid van hierdie plae moet by die kantoor aangemeld word sodat
die nodige stappe gedoen kan word.
17.3 Verbode insekdoders mag nie gebruik word nie en die bespuiting met
chemiese middels moet versigtig en met oorleg gedoen word.
17.4 In uitsonderlike gevalle waar 'n bepaalde plaag op die hele oord
teenwoordig is, mag die bestuurskomitee, na sy oordeel, besluit om ten einde
die voordele van skaal met die oog op 'n besparing, sodanige gemeenskaplike
plaag uit oordfondse te bestry.
18 VULLISVERWYDERING
18.1 Inwoners moet vullishouers aanskaf en in hulle werf (agterplaas)
hou. Inwoners is self verantwoordelik om hulle vullis in toegebinde
plastieksakke buite te plaas op die dae soos vooraf aangekondig. Die
vullissakke sal weekliks verwyder word. Tot verdere kennisgewing moet
vullissakke uitgesit word vir verwydering op Woensdagoggende. Indien Woensdag
op 'n vakansiedag val, dan die Donderdag.
19 GEVAARLIKE OPTREDE EN DIE
BEWARING VAN VLAMBARE STOWWE
19.1 Onoordeelkundige dra en afvuur van vuurwapens, windbukse, kruisboë
of enige ander soort wapen is streng verbode in die oord.
19.2 'n Eienaar/inwoner mag onder geen omstandighede in sy/haar eenheid
of op gemeenskaplike eiendom enige ontvlambare of gevaarlike stof in hoeveelhede
meer as benodig vir huishoudelike gebruik berg of ander gevaarlike handelinge
verrig of toelaat dat dit verrig word nie. Sodanige optrede val buite die
dekking van die versekeringspolis en die eienaar/bewoner sal gevolglik vir
enige skade wat uit sodanige onwettige berging of handeling voortspruit,
verantwoordelik wees.
19.3 Brandblussers
mag slegs in noodgevalle gebruik word.
20 TOEGANG TOT
WOONEENHEDE EN INLIGTING
20.1 Die bestuurskomitee mag van tyd tot tyd maatreëls instel om
toegang tot eenhede in noodsituasies te verseker.
20.2 Die sinvolle bestuur van die oord vereis dat bepaalde persoonlike
gegewens van al sy inwoners op 'n vertroulike grondslag as data in die administratiewe
kantoor beskikbaar moet wees. Die bestuurskomitee sal bepaal watter gegewens
noodsaaklik is.
20.3 Dit word ook
aanbeveel dat inwoners noodsaaklike mediese inligting en kontaknommers van
naasbestaandes agter hulle hoofslaapkamerdeur aanbring.
21 DIENSBUSSIE
21.1 Die bestuurskomitee
stel reëls, voorwaardes en tariewe vas vir die gebruik van die diensbussie om
die lopende koste te dek.
21.2 Die diensbussie
sal beskikbaar wees na bestemmings soos van tyd tot tyd deur die bestuurskomitee
bepaal.
21.3 Die diensbussie
mag slegs bestuur word deur 'n persoon wat beskik oor 'n geldige en toepaslike
bestuurslisensie. Wanneer passassiers vervoer word, moet die bestuurder verder
in besit wees van 'n professionele bestuurspermit (PrDP).
22 DIE NES, LAPA, BIBLIOTEEK,
KOMBUISE, KANTORE, WOONWA-AFDAKKE, ENS.
22.1 Die gebruik van
die gemeenskaplike geriewe wat daargestel is vir die inwoners se genot, is
onderworpe aan die vooraf goedkeuring van die bestuurskomitee.
22.2 Voorwaardes,
riglyne en fooie betaalbaar sal van tyd tot tyd deur die bestuurskomitee vir
die gebruik van sodanige geriewe vasgestel word.
22.3 Hierdie geriewe se
gebruik is vir die genot van alle inwoners en moet te alle tye netjies gehou
word.
22.4 Die ruimtes wat
gebruik word as kantore, haarkappersalon, stoorkamers, werkskamers, ens. mag
net deur gemagtigde persone betree word.
22.5 Die wagkamer by
die toegangshek mag nie deur ongemagtigde persone betree word nie.
22.6 Die
woonwa-afdakke en omliggende gebied is slegs vir gebruik deur inwoners wat per
kontrak van die ontwikkelaar gekoop of gehuur het. Slegs woonwaens mag daar
geparkeer word, tensy anders gereël met die ontwikkelaar. Die afdakke mag nie
as stoorplek gebruik word nie en geen rakke mag daar opgerig word nie.
Woonwaens mag nie in die oord as woon- of slaapplekke gebruik word nie.
Kragpunte mag nie permanent aan woonwaens gekoppel bly nie en mag net gebruik
word om die woonwa se batterye te herlaai. 'n Tarief vir kostes verbonde aan
die woonwa-afdakke word jaarliks vasgestel en van gebruikers/eienaars per
heffingsrekening verhaal.
22.7 Van hierdie geriewe
kan met die goedkeuring van die bestuurskomitee en/of ontwikkelaar verhuur
word.
22.8 Kantoor van die administratiewe
beampte
22.8.1 Die kantoor is weeksdae oop soos
bepaal deur die bestuurskomitee - gewoonlik
vanaf 08:00 tot 13:00, vakansiedae uitgesluit.
22.8.2 Die kantoor mag slegs besoek word
indien inwoners amptelike sake daar het.
22.8.3 Die administratiewe beampte kan net
een persoon op 'n keer help. Inwoners moet buite die kantoor hulle beurt afwag.
22.8.4 Die administratiewe beampte voer
slegs die opdragte, soos neergelê in sy/haar pligstaat uit en sal geen opdragte
van inwoners uitvoer nie.
23 TOEKENNING VAN
UITSLUITLIKE GEBRUIKSBEGIEDE VIR PATIO/STOEP EN VERGROTING VAN WERF.
23.1 Stoepe/patio's
en werwe by eenhede was aanvanklik by registrasie van die deelplan as
uitsluitlike gebruiksgebiede toegeken.
23.2 Ooreenkomstig
Art. 27A van die Deeltitelwet kan die bestuursvereniging reëls maak wat
uitsluitlike regte van gebruik en genot van gedeeltes van die gemeenskaplike
eiendom aan lede van die bestuursvereniging toeken.
23.3 Die reëls soos
aanvaar is slegs van toepassing op die toekenning van 'n gedeelte van die
gemeenskaplike eiendom vir:
23.3.1 Die verbreding van 'n bestaande patio
met 'n maksimum van 1 meter of die aanbring van 'n bykomende patio/stoep met of
sonder 'n louvre deck-afdak (vaste
afdak of oopmaaksoort).
23.3.2 Die aanbring van 'n normale
enkelmotorafdak voor die motorhuis waar die bestaande motorhuis omskep is en
daar nie reeds 'n afdak is nie. Geen verlenging of toebouing van hierdie
motorafdak word toegelaat nie behalwe met skadunet in die goedgekeurde kleure
van die oord en ooreenkomstig die voorskrifte van die bestuurskomitee.
23.3.3 Die aanbring van 'n afdak oor die
werf (courtyard) ooreenkomstig die
volgende riglyne:
23.3.3.1 Sodanige bedekking mag nie teweegbring dat 'n
vertrek geskep word nie.
23.3.3.2 'n Drie-steenlaagopening tussen die dak en
die werfmuur moet te alle tye gehandhaaf word.
23.3.3.3 Die bedekking moet van chromadeck-plate wees met 'n fasiebord en waterafleigeut.
23.4
Ooreenkomstig
die reëls van die bestuursvereniging sal sodanige toekenning soos volg hanteer
word:
23.4.1 Die bestuurskomitee word gemagtig om
skriftelike aansoeke slegs soos bovermeld te ontvang en te oorweeg vir
goedkeuring. Geen verbetering of struktuur op hierdie toegekende uitsluitlike
gebruiksgebied op gemeenskaplike eiendom mag aangebring word sonder die
skriftelike toestemming van die bestuurskomitee nie.
23.4.2 Enige goedkeuring sal onderhewig wees
aan die riglyne soos bepaal deur die bestuurskomitee. Die aard van gebruik,
naamlik as afdak, patio/stoep of werf (met of sonder waskamer) mag nie gewysig
word nie.
23.5 Eienaars/inwoners
is verantwoordelik vir die instandhouding, vervanging of herstel van al die
verbeterings aangebring op die uitsluitlike gebruiksgebied hierooreenkomstig
toegeken.
23.6 Eienaars/inwoners
mag nie enige sodanige uitsluitlike gebruiksgebied gebruik of toelaat dat dit
gebruik word op 'n wyse wat inbreuk maak op die regte van bure of ander
inwoners nie. Die posisie en aard van die toekenning van hierdie uitsluitlike
gebruiksgebiede soos hiermee goedgekeur, is direk aangrensend aan die bepaalde
eenheid (voor en agter) en sal die toekenning as sodanig geen inbreuk maak op
die regte van ander inwoners vanweë inkrimping tussen eenhede nie.
23.7 Die bestuurskomitee
of sy verteenwoordiger het onbeperkte toegang tot die uitsluitlike
gebruiksgebied wanneer, volgens die mening van die bestuurskomitee, sodanige
toegang vereis word vir die uitoefening van sy bevoegdhede in die uitvoer van
sy funksies. In ander omstandighede mag geen ander eienaar of inwoner sodanige
uitsluitlike gebruiksgebied betree of gebruik sonder die toestemming van die
eienaar aan wie daardie gebied toeken is nie.
23.8 'n Eienaar aan
wie 'n uitsluitlike gebruiksgebied toegeken is, moet daardie gebied onderhou en
herstel asof dit deel is van sy eenheid en dit skoon en netjies hou, en
verseker dat die gebied nie op enige manier gebruik word wat 'n oorlas
veroorsaak of die veiligheid van enige ander eenheid of enige gedeelte van die
gemeenskaplike eiendom bedreig nie.
23.9 Die bestuurskomitee
moet die estetiese aanvaarbaarheid van die struktuur op 'n uitsluitlike
gebruiksgebied by sodanige goedkeuring oorweeg.
23.10 Die bestuurskomitee
sal nie enige verwysing na 'n bestaande struktuur opgerig voor aanvaarding van
hierdie reëls, oorweeg of in aanmerking neem nie en mag aansoekers ook nie
sodanige verwysing as motivering gebruik nie.
24 TOEPASSING VAN HIERDIE
REëLS
24.1 Die bestuurskomitee
sal in sy vertolking of toepassing van hierdie reëls hom daarop toelê om
objektief en in die ware gees van die reëls op te tree. Die beslissing van die bestuurskomitee
oor die vertolking of toepassing van hierdie reëls is finaal en bindend.
24.2 Enige
toestemming of vergunning deur die bestuurskomitee kan te eniger tyd herroep of
gekanselleer word, indien dit vereis word vir die handhawing van goeie orde in
die oord.
24.3 Klagtes en
probleme moet skriftelik onder die aandag van die bestuurskomitee gebring word.
25 BESKIKBAARSTELLING VAN
HIERDIE REëLS
25.1 'n Afskrif van hierdie
reëls moet in elke wooneenheid beskikbaar wees en moet aan enige voornemende koper
of huurder getoon word.
25.2 Alle agente wat ‘n mandaat het om eenhede in hierdie oord te
bemark, moet vertroud wees met die gedragsreëls en ‘n afskrif daarvan saam met
die koopkontrak aan die nuwe koper verskaf. Dit is die plig van die verkoper om
die gedragsreëls onder die aandag van die agent te bring.
26 WYSIGING VAN GEDRAGSREËLS
26.1 Die gedragsreëls kan slegs gewysig word deur 'n
spesiale besluit van die bestuursvereniging op 'n Algemene Jaarvergadering of
'n Spesiale Algemene Vergadering belê vir die doel en na toepaslike
kennisgewing vir die hou van sodanige vergadering.
27 AFDWING VAN BESTUURS- EN
GEDRAGSREëLS: OPLEGGING VAN BOETES
27.1 Indien die
optrede van 'n eienaar/inwoner of besoeker volgens die oordeel van die bestuurskomitee
enige bestuurs- of gedragsreël oortree, verbreek of verontagsaam, kan die bestuurskomitee
aan die eienaar/inwoner 'n skriftelike kennisgewing uitreik wat volgens die oordeel
van die bestuurskomitee per hand of geregistreerde pos afgelewer sal word met
dien verstande dat die bepaalde optrede wat 'n oortreding daarstel duidelik
omskryf word of die reël wat na bewering oortree word, duidelik aangetoon word
in die kennisgewing. Die beweerde oortreder moet gewaarsku word om die optrede
of oortreding te staak en dat indien hy/sy met die optrede of oortreding
voortgaan, 'n boete opgelê kan word.
27.2 Boetes sal met
omsigtigheid opgelê word en voor sodanige oplegging sal die oortreder die
geleentheid gegun word om die bestuurskomiteevergadering daaroor toe te spreek.
27.3 Die bestuursvereniging
op 'n Algemene Vergadering bepaal die maksimum bedrag boete vir die eerste en
daaropvolgende oortredings met verwysing na kategorieë van oortredings.
27.4 Nieteenstaande
die bevoegdheid om boetes te kan oplê, kan, in bepaalde omstandighede, 'n hof
met die nodige jurisdiksie genader word vir 'n bevel of 'n interdik, indien die
eienaar of bewoner die bestuurs- of gedragsreëls bly oortree, verbreek of
verontagsaam.
28 GOEDKEURING VAN
GEDRAGSREëLS
28.1 Hierdie gedragreëls is
goedgekeur deur die Algemene Jaarvergadering van die bestuursvereniging gehou
op 29 November 2012 en gewysig op 24 November 2016.
Hannetjie Pretorius (get.)
VOORSITTER
29 November
2012
Gerhard van Rooyen (get)
VOORSITTER
24 November 2016
No comments:
Post a Comment